Izgradnja pruge Karlovac – Rijeka trajala je četiri godine, a na trasi je radilo i do 23 tisuće radnika. Radilo se u iznimno teškim uvjetima, bez pomoći mehanizacije. Od 1871. pri razbijanju stijena korišten je i dinamit, koji je Alfred Nobel izumio 1867. godine. Pruga je u promet puštena 1873. godine. Tijekom izgradnje pruge Karlovac – Rijeka radnici su bili smješteni u barakama duž trase. Budući da su radni uvjeti bili iznimno opasni, to je željeznica sagradila priručne bolnice u Kupjaku i Fužinama. Sagrađene su i priručne radionice za obradu drva (Vrbovsko), kamena i željeza (Fužine). Materijali potrebni za gradnju i namirnice za radnike dovozili su se Karolinskom i Lujzinskom cestom. Tračnice iz Belgije dopremane su morskim putem do Rijeke, a do mjesta ugradnje prevožene su vagonskim zapregama. Putovanje Lujzijanskom cestom od Karlovca do Rijeke trajalo je i do tri dana, a taj je put putnički vlak prolazio za otprilike sedam sati, ovisno o mjestima zaustavljanja.
Recent Posts
- SVJETSKO TEHNOLOŠKO ČUDO U ERDUTU – Kada je vlakove preko Dunava prevozila željeznička skela…
- Kratki film uz izložbu “TRINAEST DESETLJEĆA ŽELJEZNICE DO POŽEGE”
- Mehanički strojevi za pisanje i računanje iz depoa Hrvatskoga željezničkog muzeja (HŽM)
- Svečano otvorena izložba „Trinaest desetljeća željeznice do Požege“
- „Kad se putuje vlakom, treba kupiti prijevoznu kartu!“
Recent Comments