IZLOŽBA HRVATSKOGA ŽELJEZNIČKOG MUZEJA „TRINAEST DESETLJEĆA ŽELJEZNICE DO POŽEGE“

Željeznički promet igrao je vrlo veliku ulogu u povijesnome razvoju Požege i okolice, osobito u prometnome povezivanju te gospodarskome rastu i društvenim promjenama. Iako je prvi
vlak u Požegu stigao tek 1894., želje i nastojanja uključivanja u željezničku mrežu pojavile su se tri desetljeća ranije.

Dugotrajna borba za izgradnju pruge koja bi Požegu povezala sa središnjom Slavonijom, osobito Pakracem i Novom Gradiškom, bila je otežana vanjskim čimbenicima, a trajala je i tijekom razdoblja između dvaju svjetskih ratova.

Na kraju je za Požegu izabran manje povoljan željeznički pravac, čime je postala tek odvojak pruge Nova Kapela – Pleternica.

Dolazak pruge iz smjera Pleternice, odakle se odvajala s istodobno dovršenom prugom od Našica do Batrine, a zatim i njezin nastavak do Velike dovršen 1914. imali su presudnu ulogu u razvoju grada Požege, ali i cijeloga kraja.

Upravo zahvaljujući željeznici Požega je postala moderno i suvremeno središte tog područja Hrvatske, nekadašnje Požeške županije, a današnje Požeškoslavonske županije.