IZ ŽELJEZNIČKE POVJESTI

Jete li znali da su se nekada vlakovi skelom kod Erduta prebacivali preko Dunava? Da su se vlakovi spuštali spiralnim tunelom na Sušak? Ili da se željezničkim peronima moglo pristupiti jedino uz posjedovanje valjane peronske karte? Ova je stranica posvećena upravo više i manje poznatim zanimljivostima iz željezničke povijesti.

Zagreb Ranžirni kolodvor

Dana 27. svibnja 1978. otvoren je Zagreb Ranžirni kolodvor. Kolodvor je preuzeo manevarski rad koji je do tada bio obavljan u kolodvoru Zagreb Borongaj, Zagreb Zapadnom kolodvoru, Teretnome kolodvoru Črnomerec i Teretnome kolodvoru Vrapče te dio rada koji je do tada...

Kraljevska čekaonica u kolodvoru Opatija – Matulji

Kolodvor Opatija-Matulji jedini je hrvatski kolodvor koji ima sačuvanu kraljevsku čekaonicu i dio njezine opreme. Friedrich Julius Schüler, direktor Društva južnih željeznica, počeo je graditi prve vile i hotele u Opatiji i Lovranu. Godine 1882. Društvo južnih željeznica kupilo je vilu „Angiolinu“, a 1884. sagradilo je i prvi opatijski hotel „Quarnero“, današnji „Kvarner“. Bio je to prvi hotel na hrvatskome dijelu Jadrana. Godine 1885. Društvo južnih željeznica sagradilo je i hotel „Kromprinzessin Stephanie“, današnji „Imperijal“. Između Matulja i Opatije vozile su poštanske kočije, a od 1896. i omnibusi. Od 1908. do 1933. iz kolodvora Opatija-Matulji prema Lovranu vozio je električni tramvaj.

Međimurska pruga

Prva pokusna vožnja na međimurskoj pruzi organizirana je 29. listopada 1859. na dionici od Čakovca do Kotoribe i obratno. Pruga je službeno otvorena za promet 24. travnja 1860. kada su se njome provezli hrvatski, mađarski i austrijski plemići i predstavnici javnih...

Kotoriba

Kolodvor Kotoriba prvi je dovršeni željeznički kolodvor u Hrvatskoj. Osim prijamne kolodvorske zgrade, sagrađeni su skladište robe, zgrada za stanovanje i vodocrpna postaja. Osim kolodvora Kotoriba, na današnjem hrvatskom dijelu pruge Pragersko – Čakovec – Kotoriba –...